FAN CLUB

About Me

My photo
Port Klang, Selangor, Malaysia
Hai...Nama diberi Irma A. Wahid...Seorang Graphic Designer...Bekerja di Bandar Baru Klang..Blog dibina sekadar suka-suka, share tentang diri sendiri atau isu-isu semasa, gosip artis, info kehidupan dan sebagainya...SINGLE??? Opsss..tidak...sudah berpunya dan bakal menamatkan zaman bujang bersama sidia yang tercinta...

Jun 4, 2012

PROGRAM SURVIVAL MAHASISWA UiTM


Salam satu malaysia
hari ni merupakan hari yang sangat bermotivasi bagi aku
kenapa??


kepada yang belajar di UiTM, mesti sudah atau pun akan pergi ke program ni
sebab program ni wajib...semua kuliah dibatalkan untuk memastikan student pergi
tapi ade jugak yang tak pergi...
ape lah susah sangat orang kite ni kalau disuruh pergi ke program camni
padahal free je kot


ok..berbalik kepada topik utama
tujuan ia diadakan adalah untuk kite bangsa melayu sedar akan permasalahan bangsa kite sdri
serta membela nasib anak bangsa
disamping itu, bangsa yang lain juga jangan kita lupe
kite hidup dalam satu negara yang bertamadun
sejajar dengan visi dan misi uitm


Vision

To establish UiTM as a premier university of outstanding scholarship and academic excellence capable of providing leadership to Bumiputeras’s dynamic involvement in all professional fields of world-class standards in order to produce globally competitive graduates of sound ethical standing.

Mission

To enhance the knowledge and expertise of Bumiputeras in all fields of study through professional programmes, research work and community service based on moral values and professional ethics.



Encik Firdaus

Beliau penceramah dari Bandung, Indonesia...hensem x??? hahahah....Dah lama menetap dekat Malaysia..sudah berkahwin dan ade 3 org anak(dah kawen la plak..ade kuota lagi kan?)hahahah...sangatlah seronok wahai2 rakan2 sekalian....segala input yang diberikan sangat lah berguna


ape je yang aku perolehi sepanjang survival ni adalah:


1. Kesedaran terhadap perjuangan nenek moyang kita di zaman penjajahan waktu mula2 nak juangkan bangsa melayu
2. Pengorbanan ibu bapa kita
3. Perjuangan kite terhadap anak bangsa
4. Kewujudan tentang langit dan bumi (macam mana Allah cipta)
dan sebagainya.(kalau aku cakap lebih2, tak sapa nak baca lak)


tapi yang penting sume perkara dari aspek kerohanian, emosional dan pendidikan semuanya disampaikan dengan berkesan
hahahaha..jangan tak tahu...program macam ni juga ade bab yg korang kene pejam mata pastu penceramah cakap tntg ibu bapa la, ape lah sume tu, pastu korang mesti nangis...kan??
pernah alami tak sebelum ni???
tipu kalau tak pernah...kalau tak tu, aduhhh korang ni mesti tak suke langsung pergi program motivasi camni...rugi la geng..
lepas je abes program ni, masing2 rasa sangat termotivate...(hahaha..kejap je la tu, pastu mesti buat balik,,lupe dah)
ape2 pun, akhir kata dari aku...
bagi anak bangsa melayu, seharusnya jangan pernah lupa dengan perjuangan nenek moyang kita..kalau dari sekarang kita lalai dan tak truskan perjuangan tu akibatnya robohlah satu institusi bangsa akan datang


salam keamanan =)




sedikit mencelah untuk gambar sendiri dan rakan2..heheh





6 comments:

FL blogh0use said...

best kan die bagi talk ;)
suke program ni. n mse die tnjk bgnan uitm runtuh tu siyes berderau darah..

btw. lambat jgk nk smpai s. alam ek. hehe. dgr2 ktorg kat melaka yg first. wewewewe @.@

Lynn Damya said...

hahaha, seronok gila program ni !

Kuronofu91 said...

hari dah pergi... En. Firdaus mmg kelakar habes!! tp bru tau dia pernah masuk TV9 :)

https://www.facebook.com/kuronofuphotography

LydSunshine said...

apa antara kandungan yg menarik ceramah en firdaus tu?

Irma A.Wahid said...

LydSunshine:

macam2...saya sdri smpi dah xtawu nak ringkaskan cane...sbb teruja taw~~~ape yg saya listkan kt atas tu tu la ape yg saya dpt dlm motivasi dia...=)

Muhammad Amir Hazwan said...

mcm mna jika nk berhububg dgn en firdaus ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...